Leverans

Vi har anlitat DHL för leverans och vi levererar alltid din order så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. Finns varan inte i lager kan det dröja längre och bli 10-15 arbetsdagar. Allt i din order skickas samtidigt och vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Ett kvitto medföljer alltid leveransen, tänk på att spara detta vid eventuella returer samt reklamationer. Observera att vi endast erbjuder frakt inom Sverige.

 

Dina beställda varor skickas direkt hem till dig. Om postutlämnaren anser att det inte får plats i ditt brevinkast/brevlåda lämnas det istället till ditt postombud. Lämnas det till postombud skickas en digital – eller brevavi hem till dig om att brevet inte kunde levereras till ditt brevinkast/brevlåda och att det finns att hämta hos ditt lokala postombud.

 

Outlösta paket Sofiero Kafferosteri AB förbehåller sig rätten att debitera en kostnad som motsvarar dubbel fraktkostnad om paketet inte hämtas ut på utvalt postombud. Vid eventuella fraktfria kampanjer debiteras returfrakt. Där betalningssättet faktura debiteras även en fakturaavgift för ej uthämtade paket. Observera att paketet ligger hos postombudet i 14 kalenderdagar innan det går i retur.

 

Frakt

Frakt tillkommer på samtliga beställningar. Fraktkostnaden är 65 kronor. Beställningar över 300 kronor är fraktfria. Frakt tillkommer på din order. Vad frakten blir står tydligt innan du ska slutföra ditt köp.

 

Garanti

Garantin på varan är i enlighet med konsumentköplagen. Du har som konsument (om ingen annan garanti anges) tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på varan. Med ursprungligt fel menas med ett fabrikationsfel eller ett fel som varan hade innan du mottog den.

 

Öppet köp och ångerrätt

Enligt konsumentköplagen har du öppet köp i 14 dagar efter att du mottagit varan, dock enbart vid obruten förpackning och att varan ej är skadad eller använd. Du som kund står för returkostanden enligt Ångerrätten. Skulle varan skadas under transporten tillbaka är det även du som blir betalningsskyldig. Återbetalning av varan sker när vi mottagit varan och godkänt returen enligt ovan beskrivelse.

 

Reklamation och retur

Enligt konsumentköplagens reklamationsrätt har du som konsument 3 år på dig att reklamera ursprungliga fel. Vid eventuellt fel ska detta först anmälas till konsumentkontakt@sofierokafferosteri.se. Bifoga i mailet ordernumret samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Denna anmälas ska först godkännas av Sofiero Kafferosteri AB innan varorna eventuellt returneras. Är varan skadad eller felexpedierad byter vi ut den och skickar en ny. Blir reklamationen godkänd står Sofiero Kafferosteri AB för returkostnaden. Återbetalningen av reklamationen sker inom max 30 dagar. Har det uppstått en transportskada är det viktigt att du anmäler detta inom 3 dagar efter du mottagit varan. Överskrids denna tid utgår ingen ersättning för transportskada.

 

Sekretess och säkerhet

Vid beställning av varor uppger du dina personuppgifter så som personnummer, adress samt telefonnummer. När du gör detta godkänner du att vi registrerar och lagra dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna färdigställa vårt åtagande till dig. Sofiero Kafferosteri AB kommer inte spara dina uppgifter under en längre tid mer än nödvändigt för att kunna fullfölja ordern. Vi kommer inte heller att ge ut dina personuppgifter till en tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Skulle du vid något tillfälle inte längre vilja ha dina personuppgifter lagrade hos oss kan du när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter. Om du väljer att inte samtycka kan vi inte längre garantera att vi kan behandla din beställning och inte heller leverera i enlighet med den.

 

Vid eventuella frågor eller funderingar kan du kontakta konsumentkontakt@sofierokafferosteri.se